تجربه 9/3

جهت امرار معاش راه های گوناگونی وجود دارد.بعضی از مشاغل

را میتوان به تنهائی انجام داد و بسیاری از مشاغل هم چند نفر با هم

کار میکنند. در دنیای مدرن سازمانها و ادارات و شرکتهایی بوجود

آمده که ممکن است تا چندین هزار نفر در آنها مشغول بکار باشند

قدمت اینگونه سازمانها و ادارات در ایران زیاد نیست ولی با همین

مدت عمر کوتاه میلیونها نفر را مشغول بکار کرده و روش ومنش

جدیدی در ارتباطات ایجاد کرده است.

نحوه کار و آئین رفتار با همکاران سازمانی هنوز بطور عمومی

موجود نیست . در هر اداره بر حسب شرح وظایف یک سری

مسئولیت هایی به افراد واگذار میشود.ولی نحوه برخورد و مماشات

با همکاران و چگونگی معاشرت با ایشان تقریبا وجود ندارد

در یک محیط کاری سازمانی معمولا فردی ارشد اطاق و یا محل

کار است . همه کارکنان از او حرف شنوئی دارند و تقریبا خط

مشی کار را او مشخص ونظارت میکند.احتمالا اگر بین همکاران

اختلاف نظری پیدا شود سرپرست یا ارشد با ریش سفیدی و بینابین

گرفتن سعی میکند به اختلافات در محیط کار پایان دهد .ولی در

بسیاری موارد اختلاف ها واقعا از بین نمی روند و تا آخر عمر

کاری دو ویا چند همکار باقی میمانند.ادامه مطلب مربوط میشود

به روابط همکارهای سازمانی که نزدیک بهم و یا در یک محیط

مشخص فعالیت می نمایند.اگر توصیه ها و موارد مطروحه بهر

دلیل دارای نقص بود و یا اینکه من اشتباه کرده بودم لطفا به من

 منعکس بفرمائید و اگر هم موضوعی در ذهن شما در این رابطه

موجود است لطفا در وبلاگ خودتان این موضوع رابنویسیدو

به منهم اطلاع دهید .اما اصل مطلب:

همکار شما مثل خودتان بر حسب تصادف در کنار شما قرار گرفته

لذا لازم نیست به شما علاقمند باشد

گاهی اوقات (بهر دلیل)تحمل دیگران را نداریم ولی در محیط کار

ناچاریم همکاران را تحمل کنیم . به بی حوصله گی های همکاران

احترام بگذارید و هرگز او را سئوال پیچ نکنید

در مواقع عادی سعی نکنید با همکارتان علیه سرپرست و یا سایر

افراد، تیم تشکیل بدهید .حتی اگر واقعا هم همفکر شماست

شما هرگز، با همکاران خود، درد دل نکنید.همکاران، مطلقا سنگ های

صبور خوبی نیستند

اگر همکاری پیش شما، درد دل کرد. سعی کنید سرو ته قضیه را، هم بیاورید

فقط یک سئوال از او بپرسید.(این مسائل را به چند نفر دیگه گفته ائی)

در مسئولیتهای سازمانی، بدست آوردن فرصتهای ترقی، زیاد نیست. لذا

جهت ارتقا دادن به کارکنان، شرایط خاصی، قائل شده اند.یکی از این شرایط

گرفتن اطلاعات از دیگران، و انعکاس آن به مقامات مسئول است.

هرگز(بشدت 10ریشتر)از اعتقادات همکار خود سئوال نکنید و بیشتر از آن

اعتقادات خود را بروز ندهید

با هیچ همکاری، رفت وامد خانوادگی بر قرار نکنید.این رابطه، بشدت خطرناک

است

از دادن هرنوع اطلاعاتی، در مورد خانواده، مثل اینکه چند اولاد دارید و پدرتان و....

به همکاران خودداری کنید

از هیچ همکاری در مورد اطلاعاتِ (غیر مربوط به کار )مربوط به سرپرست و

 یا ارشد سئوال نکنید

اگر از نقطه ضعفی در مورد همکاران اطلاع پیدا کردید آنرا همگانی نکنید

از مسافرت ها و تعطیلات خود و خوشگذرانی و یا، هر چیز دیگر، با همکاران

خود صحبت نکنید

تذکر مهم و لازم

بهتر است اصلا و ابدا در مورد هیچ موضوعی با همکاران صحبت نکنیم .مگر

گفت و شنود در مورد تخصص و کاری که انجام میدهیم

ساعات و دقایقی که با همکاران در مورد مسائل خارج از کار اداری حرف میزنید

باعث حرام شدن حقوق شما وتلف شدن وقت مفید سازمان میشود

اگر کارکنِ بد شانسی بودید و اتفاقا، با خانمها در یک اطاق، قرار گرفتید به مسائل

زیر عنایت بفرمائید

شما آلن دلون نیستید وقرار نیست تا یک خانم شما را می بیند عاشق شما بشود.

علاوه بر این خانم ، که همکار شما شده ملیونها خانم در شرایط گوناگون وجود

دارند، که میشود در مورد رابطه با ایشان کارهائی کرد شما لطفا این یک خانم

را، ندیده بگیرید.بدانید ایشان اگر در انتخاب همکار آزاد بود و اختیار داشت

هرگز گزینه همکاری با شما را انتخاب نمی کرد

کارکنان متاهل هم توجه کنند معمولا خانمها ی همکار معشوقه های مناسبی نیستند

چنانچه برای چنین رابطه ائی اقدام میکنید بسیار بی اطلاع و خودخواه هستید

در مورد کارکنان خانم با سایر همکاران گفتگو نکنید. او هم مانند شما مسئول

معیشتِ تعدادی از عزیزانش میباشد. رنج کاری او را چند برابر، نکنید و محیط

نا امنی برایش بوجود نیاورید

اگر عاقبت بخیری در دنیا و آخرت میخواهید فکر ازدواج با همکاران خانم

رااز ذهنتان بیرون کنید.این نوع ازدواج از نظر شکست رکورد دار است

بدانید وآگاه باشید. تعدادی از همکاران شما ،در موردِ شما و سایر همکاران هر

نوع اقدامی که باعث عقب ماندن شما و پیشرفت خودش باشد را انجام میدهند

هشیار باشید و گلایه نکنید. ماهیتِ مشاغل سازمانی ، همین است شما مواظب

رفتار خود باشید.


/ 0 نظر / 7 بازدید